Як часто потрібно регулювати розвал-сходження автомобіля

Развал схождение Корисні поради

Розвал-сходженням називають положення коліс автомобіля (зазвичай передніх) у просторі щодо кузова. Сходження та розвал потрібно постійно регулювати, оскільки від цього залежить якість та безпека поїздки. Регулювання проводиться на стенді розвал-сходження – спеціальному пристрої, який дозволяє оцінити та відкоригувати положення коліс. Через незбалансоване положення коліс машина погано входить у поворот і стає некерованою. Також зношується гума через нерівномірне навантаження на колеса.

Розвал

Зрозуміти, що таке розвал, можна подумки. Уявіть собі площину, в якій знаходиться колесо, та вертикальну лінію. Розвалом називають відхилення колеса від цієї лінії. Буває трьох видів:

  • позитивний;
  • негативний;
  • нульовий.

Про позитивний розвал говорять, коли відстань між верхніми точками двох передніх коліс більше, ніж відстань між нижніми. Використовується на машинах, що перевозять великі вантажі. Після завантаження колеса самі постають у потрібне положення.

Негативний протилежний позитивному: відстань між верхніми точками менша, ніж між нижніми. Використовується на гоночних машинах.
Нульовий підійде звичайному водієві, який не перевозить великі вантажі та не розганяється до великих швидкостей. При нульовому розвалі відстань між верхніми точками коліс дорівнює відстані між нижніми.

Сходження

Цей показник означає інший кут. Відхилення площини колеса від горизонтальної лінії означає сходження. Також розрізняють три види: позитивне, негативне та нульове.

Якщо колеса на вашому автомобілі повернені всередину, тобто відстань між передніми частинами гуми менша, ніж між задніми, це позитивне сходження. За негативного – все навпаки. З нульовим показником все набагато простіше: якщо колеса стоять паралельно, це нульове сходження.

Як часто регулювати розвал-сходження

Процедуру слід виконувати тоді, коли машина потрапила в аварію або деформувався диск. Також балансування проводять після заміни кульових опор, установки коротших пружин, установки нового ШРУСа або рульового наконечника.

Деякі водії проводять балансування набагато частіше, ніж потрібно. Наприклад, після заміни гуми. Фахівці із сервісних центрів рекомендують проводити процедуру кожні 20 тис. км, оскільки деталі втрачають свою початкову форму.

Оцініть статтю
Автомобільний портал auto-blog.com.ua
Додати коментар