Розмитнення автомобільного транспорту: нововведення 2020

Процедура «розмитнення» автомобільного транспорту передбачає кілька обов’язкових платежів:

  • акциз;
  • ПДВ;
  • державне мито;
  • внесок за первинну реєстрацію (тільки для легкових автомобілів).

Розшифровка витрат, пов’язаних з розмитненням автомобіля

Величина акцизу залежить від технічних особливостей транспортного засобу (ТЗ). Перш за все це стосується характеристик двигуна. Для електромобілів розрахунок ведеться в залежності від ємності акумулятора. Для двигунів внутрішнього враховується робочий об’єм циліндрів.

Розмір державного мита залежить від вартості автомобіля і становить 0-10%. В окремих випадках це може бути 15-20%, а для санкційних авто і більш.

Розмір ПДВ складає 20% сумарного значення мита, акцизу та вартості авто.

Внесок за первинну реєстрацію стягується в розмірі 3-5% від вартості авто і є обов’язковим платежем.

Купівля транспортного засобу за кордоном включає і інші витрати:

  • кошти на поїздку або доставку;
  • оплата послуг брокера;
  • вартість сертифікації ТЗ в Україні;
  • супутні витрати.

Величина обов’язкових платежів при розмитненні авто залежить і від року випуску транспортного засобу.

«Розмитнення» ТЗ з пробігом з країн Євросоюзу

Знижена ставка держмита в 5,5% замість 10% – нововведення 2020 року. Це стосується автомобілів з країн Євросоюзу. Скористатися зниженою ставкою можливо при наявності сертифіката EUR1. Цей документ необхідно отримати в країні, з якої експортується авто.

У 2020 році для транспортних засобів з Канади продовжують діяти ставки 0%. На жаль, цей напрям поки не користується особливою популярністю. Заборона імпорту ТЗ з Росії – ще одна важлива зміна в новому році.

Читайте также:  Рейтинг автомобільних акумуляторів 2019 на ринку України

Розміри платежів при розмитненні автомобілів в 2020 році:

  • державне мито – 5,5-10%;
  • акциз – обчислюється за спеціальною формулою (ставка х К двигуна х К віку);
  • ПДВ – це 20% від сумарного значення вартості автомобіля, мита, акцизного збору;
  • внесок за первинну постановку на облік легкового автомобіля – 3-5%.

У новому році продовжать дію екостандарти, тому вигідніше купувати більш нові транспортні засоби.

2020 рік стане закінченням епохи «евроблях». Для цієї частини автопарку ніяких пільг більше не передбачається. За експлуатацію нерозмитнених ТЗ будь-якого типу передбачається штраф до 170 тисяч гривень і конфіскація автомобіля. Покарання передбачається при зупинці транспортного засобу патрульною службою, при перетині кордону, в інших випадках. Всі машини з зарубіжної реєстрацією будуть перевірятися.

Статистика УКРІНФОРМ підтверджує, що на території України залишається велика кількість нерозмитнених автомобілів. Це стосується і транспортних засобів, ввезених резидентами, які мають фінансові гарантії. Але і серед таких автомобілів є чимало «класичних евроблях». Найближчим часом очікуються оновлені дані від митної служби.

Пільги при розмитненні зберігаються тільки для легкових електромобілів: 0% держмита і 0% ПДВ. Для реєстрації таких ТЗ в новому році передбачені й інші нововведення. Розмір акцизу обчислюється на основі характеристики силової батареї – один євро за кВт / год.

«Розмитнення» мотоциклів б / у – найпростіша і дешева процедура

У новому році простіше і дешевше розмитнити двоколісний мототехніку. Актуальні ставки обов’язкових платежів:

  • державне мито – 0-10%;
  • акцизний збір – 0,06-0,45 євро за 1 см3, для електромототранспорта – це 22 євро за 1 шт .;
  • ПДВ – 20%.

Ставки в розмірі 0% обов’язкових платежів на мото з країн Європейського союзу поширюються на багато моделей. Виняток становлять моторолери та мотоцикли з об’ємом двигуна до 125 см3. На мототехніку вимоги еко-стандартів не поширюються.

Читайте также:  Tesla Cybertruck дебютує, і ми не можемо повірити своїм очам

Основні вимоги до розмитнення вантажних авто

Для вантажівок, як і для інших транспортних засобів з країн Євросоюзу, ставки державного мита в новому році будуть знижені і складуть приблизно 2-4%. На такі транспортні засоби поширюється відстрочка еконорм. Допускається імпорт вантажівок випуску від 2010 года (Євро-5).

Для переобладнаних транспортних засобів з вантажних в легкові стягується акцизний збір за формулою, яка передбачена для легковиків.

Особливості розмитнення автобусів б / у

Ввезення автобусів з Євросоюзу не відрізняється активністю, але в цьому сегменті з нового року теж передбачені «знижки» по держмито. Замість 10-20% розмір обов’язкового платежу становитиме приблизно 4-7,5%. На автобуси поширюється відстрочка еко-стандартів. Актуальна програма «Євро-5». Ставки платежів у 2020 році:

  • держмито – 3,8-20%;
  • ПДВ – 20%;
  • акциз – 0,003-0,4 євро за 1 см3.

Прогнози на імпорт автотранспорту в новому році

Грунтуючись на статистику 2019 року по ввезенню легкових авто фахівці не прогнозують істотних змін. Можливо, виняток становитимуть електрокари і їх гібриди. Ввозити в Україну такий транспорт буде вигідно. Прийнятними залишаються умови імпорту мототранспорту.

Величина акцизу на ввезення автобусів і вантажівок старше 5 і більше років підвищується. Для ТЗ у віці понад 5 років він збільшиться в 40 разів, більше 8 – в 50. Це головний стримуючий фактор.

З країн Євросоюзу вигідно ввозити не тільки автомобілі з пробігом, а й нові.