Що таке круїз-контроль

Дальні поїздки дуже стомлюють водія. Робота круїз-контролю в машині легко вирішує цю проблему. Він покликаний автоматично підтримувати задані параметри швидкості без участі водія. Ця система з’явилася в кінці 90-х років і вперше була встановлена ​​на іномарки Mercedes-Benz і Toyota. Датчиком швидкості легко керувати. Він затребуваний при поїздках на великі відстані. Під час пересування по місту його можна відключити.

Що таке круїз-контроль

Види обладнання

Сьогодні круїз-контроль в автомобілі – це норма. Моделі цих пристроїв постійно удосконалюються. Класифікація Cruise заснована на таких критеріях:

  • за типом коробки передач: для механічної і для автоматичної;
  • за способом активації системи: пасивний і адаптивний.

Водіям потрібно знати, що принцип роботи круїз-контролю різних видів немає істотних відмінностей. Все впирається в функціональні можливості пристрою.

Принцип роботи датчика швидкості

Вирішуючи для себе питання, що таке круїз-контроль і як він працює, важливо знати принцип роботи пристрою:

  • При постійній швидкості руху транспортного засобу положення педалі газу незмінно. Активоване датчик круїз-контролю «запам’ятовує» положення дросельної заслінки і підтримує його.
  • Якщо при русі на піднесеному ділянці положення заслінки залишається незмінним, автомобіль починає їхати повільніше. Для підтримки швидкості в заданому режимі мікропроцесор датчика передає сигнали на сервопривід, відбувається коригування положення заслінки. Швидкість авто і витрата палива автоматично збільшуються.
  • Під час спуску рух транспортного засобу прискорюється. Електронний пристрій круїз контролю знижує швидкість, витрата палива, і автомобіль рухається повільніше.
  • Для скасування заданих параметрів водієві достатньо натиснути педаль гальма.

Мінікомп’ютер в машині для підтримки оптимальних параметрів руху це ще одна відповідь на питання, що таке круїз-контроль. Він постійно порівнює дії водія зі вступниками до нього сигналами і створює певний алгоритм керування транспортним засобом.

Круїз-контроль

Пристрій круїз контролю різних видів

Більшість опитаних водіїв не задаються питанням, навіщо потрібен круїз-контроль. Перебувати за кермом 5-6 годин до ряду і при цьому постійно натискати педаль газу для забезпечення потрібної швидкості, задоволенням не назвеш. Розробники моделей автомобілів роблять все, щоб перебування водія за кермом було комфортним і безпечним. Принцип роботи круїз-контролю в повній мірі сприяє цьому.

Датчик швидкості на механічній коробці передач

На таких моделях машин водієві необхідно самостійно перейти на нижчу передачу при русі вгору. Під час спуску доведеться натискати на гальмо.

Датчик швидкості на автоматичній коробці передач

В автомобілях з АКПП рух регулюється автоматично. Сервопривод регулює положення заслінки і швидкість коригується.

Адаптивний круїз-контроль

АКПП або варіатор – головні умови для установки пристрою цього виду. Функціональні можливості адаптивного Cruise розширені:

  • автоматичне регулювання швидкості руху;
  • ультразвукової радар і датчики для контролю відстані до найближчого транспортного засобу;
  • гальмування.

При активованому пристрої водієві не потрібно натискати на педаль газу. Система забезпечує задані параметрам швидкості і відстані до найближчого авто. Охоплення радара – 150-200. Перед нерухомим об’єктом машина зупиняється. Натисненням спеціальної кнопки рух автомобіля поновлюється.

Пасивний круїз-контроль

Це спрощений варіант системи. Її основні частини:

  • привід для управління дроселем;
  • ЕБУ (електронний блок управління);
  • спідометр;
  • датчики;
  • клавіші управління.

Після активації Cruise дросельною заслінкою управляє привід. Важливо врахувати, що при перемиканні передач пасивна автоматика деактивується і її доводиться запускати заново.

Круїз-контроль: як включити

Після запитання, навіщо потрібен круїз-контроль важливо розібратися, як включити круїз-контроль. У більшості моделей автомобілів для активації системи на кермі розташовані 5 кнопок:

  1. On / Off – включення і виключення (електроніка активується тільки при розгоні до 30-40 км / ч).
  2. Фіксатор швидкості і її збільшення. Після набору потрібної швидкості водій фіксує ці параметри і відпускає педаль газу. Кожне наступне натискання збільшує швидкість на 1 км / год.
  3. Resume – відновлення роботи системи після екстреного гальмування або розгону. При натисканні педалі газу і гальма задані параметри скидаються.
  4. Coast – зниження швидкості. Крок – 1 км / год (або 1,5 км / ч).
  5. Cancel – деактивація системи.

Очевидно, що управління круїз-контролем не представляє складності. Технологія корисна і потрібна і, все ж водій повинен бути гранично уважний під час руху.