Причини перегріву двигуна

Принцип роботи двигуна внутрішнього згоряння неминуче призводить до утворення великої кількості теплової енергії. Створення охолоджуючої системи вирішило цю проблему. І все ж ситуації, коли в «серце» автомобіля зростає температура, не рідкість. Власнику транспортного засобу необхідно знати ознаки і причини перегріву двигуна. Навіть нетривале короткочасний вплив високої температури негативно відбивається на функціональності силового агрегату.

Причини перегріву двигуна

Нагрівання і перегрівання мотора: в чому різниця?

Нагрівання деталей двигуна – звичайне явище. За законами фізики вони піддаються лінійній деформації. Це означає, що деталі після охолодження повернуться до звичайних параметрах.

Коли мова йде про перегрів, деформація виходить за рамки лінійного розширення. Після охолодження мають місце залишкові деформації. Наприклад, коробляться циліндри, виникають задираки в порушених, а це серйозний ремонт.

Чому мотор гріється?

Існує, як мінімум, десяток причин. Всі їх можна розділити на зовнішні і внутрішні. Останні більш небезпечні. Зовнішні причини перегріву двигуна:

  • в системі охолодження недостатня кількість антифризу;
  • знижена ефективність радіатора;
  • порушення функціональності термостата;
  • неправильно відрегульоване запалювання і впорскування палива;
  • тривала експлуатація мотора в умовах детонації;
  • невідповідність навантаження на двигун і інтенсивності циркуляції антифризу;
  • прогорання випускного клапана.

Зовнішній перегрів виявити нескладно. Стрілка на датчику температури буде неухильно рухатися до червоної межі.

Читайте також: Чи потрібно прогрівати двигун взимку

Внутрішні причини перегріву двигуна автомобіля:

  • в елементах системи охолодження утворився шар мінеральних солей (продукти розпаду антифризу або води);
  • значні відкладення в камері згоряння;
  • неправильне використання присадок до моторного масла.

Внутрішній перегрів силового агрегату виявити складніше. Температурні показники в нормі, а автомобіль явно не в порядку. Зовні це виражається в протіканні вузлів з робочими рідинами, труднощі з запуском двигуна, вихід з ладу поршневої системи та інші небезпечні несправності.

Причини перегріву двигуна

Важливі «дрібниці»

Конструкційні особливості двигуна внутрішнього згоряння не допускають потенційної можливості для перевищення робочої температури:

  • при 60-70 ° С двигун не готовий до роботи;
  • 90-95 ° С – безпечна температура для повноцінної роботи силового агрегату;
  • 110-120 ° С – перегрів.

Сучасні марки автомобілів оснащеними електронними датчиками температури. Як визначити перегрів, якщо їх немає в машині або електроніка дала збій? Головні ознаки:

  • під ногами водія нагріваються стінки салону;
  • різко знижується потужність;
  • інтенсивно працює вентилятор радіатора.

Перегрів двигуна причини різні. Оперативне їх усунення – головна умова збереження працездатності мотора.